Wzory pism prawnych:
Witaj Sprzedawco! Możesz tutaj zapytać naszych prawników o rzeczy związane z Twoim sklepem :)
0 głosów
141 wizyt
w Inne przez użytkownika
Witam, wysłaliśmy klientowi przesyłkę, zakup był na firmę. W systemie firmy kurierskiej znajduje się informacja, że została ona odebrana, jednak klient twierdzi, że jej nie odebrał. Co mamy zrobić???

1 odpowiedź

0 głosów
przez użytkownika Ekspert Prokonsumencki.pl (26.7k)

Zgodnie z art. 548 kodeksu cywilnego § 1. "Z chwilą wydania rzeczy sprzedanej przechodzą na kupującego korzyści i ciężary związane z rzeczą oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy". Pojęcie wydania przy sprzedaży połączonej z wysyłką zdefiniowano w art. 544 KC § 1. "Jeżeli rzecz sprzedana ma być przesłana przez sprzedawcę do miejsca, które nie jest miejscem spełnienia świadczenia, poczytuje się w razie wątpliwości, że wydanie zostało dokonane z chwilą, gdy w celu dostarczenia rzeczy na miejsce przeznaczenia sprzedawca powierzył ją przewoźnikowi trudniącemu się przewozem rzeczy tego rodzaju".  Jeżeli więc klientem jest przedsiębiorca, to od momentu wydania rzeczy kurierowi przechodzi na klienta ryzyko utraty rzeczy. Klient nie może więc obarczać winą sprzedającego, jeżeli ten prawidłowo nadał przesyłkę kurierowi. W takiej sytuacji to klient powinien złożyć reklamację u przewoźnika i próbować dochodzić od niego odszkodowania. 

Jeżeli klient chciałby domagać się od sprzedawcy odszkodowania za to, że przesyłka nie dotarła to musiałby wykazać, że sprzedawca nieprawidłowo nadał przesyłkę. 

396 pytań

402 odpowiedzi

68 komentarzy

1.4k sprzedawców

Wsparcie Prawne Sprzedawcy to miejsce, w którym możesz bezpłatnie zadawać pytania naszym prawnikom, uzyskać pomoc i wsparcie.


Profesjonalne wzory pism dla Sprzedawców przygotowane przez prawników:


...