Wzory pism prawnych:
Witaj Sprzedawco! Możesz tutaj zapytać naszych prawników o rzeczy związane z Twoim sklepem :)
0 głosów
1.0k wizyt
w Zwrot towaru przez użytkownika
Dzień dobry!

Klientka kupiła wazon i zapłaciła za przesyłkę.

Podała niestety nieprawidłowy adres i przez to nie odebrała przesyłki, a przesyłka wylądowała w oddziale firmy kurierskiej w jej mieście, skąd może odebrać (dostała informację mailem). Ale wyjechała i tego nie zrobi.

Przesyłka najprawdopodobniej wróci do mnie, co będzie mnie znowu kosztować.

Klientka chce aby wysłać przesyłkę do niej jeszcze raz na prawidłowy adres. Bez nowego zamówienia musiałabym ręcznie nadać przesyłkę. Czyli mamy kolejny koszt dostawy.

Ze wstępnej rozmowy wyczuwam, iż Klientka nie poczuwa się do odpowiedzialności za sytuację i nie chce pokrywać kosztów ponownej wysyłki itp.

Może zrezygnować z zamówienia (ma prawo). Wtedy rozumiem, iż powinnam jej oddać pieniądze za wazon jak i za wysyłkę?

1 odpowiedź

0 głosów
przez użytkownika Ekspert Prokonsumencki.pl (26.7k)

Dzień dobry,

nieodebranie towaru przez klientkę w tej sytuacji wynika z jej zaniedbania. W zasadzie mogą Państwo albo wezwać klientkę do pokrycia kosztu przesyłki zwrotnej (tej, którą Państwo ponieśli) oraz kosztów ponownej wysyłki towaru do niej, albo też zapytać klientkę, czy zamówienie ma być ponownie wysłane, czy też woli zrezygnować z zakupu i otrzymać zwrot pieniędzy (tj. odstąpienie od umowy). 

W przypadku rezygnacji klientka otrzymać powinna wtedy zwrot zarówno za wazon, jak i za wysyłkę do niej, jednak Państwo możecie zaznaczyć, że dokonacie potrącenia kwoty przesyłki zwrotnej, którą zostaliście Państwo obciążeni (w świetle zasady, że to konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru).

Pozdrawiamy

396 pytań

402 odpowiedzi

68 komentarzy

1.4k sprzedawców

Wsparcie Prawne Sprzedawcy to miejsce, w którym możesz bezpłatnie zadawać pytania naszym prawnikom, uzyskać pomoc i wsparcie.


Profesjonalne wzory pism dla Sprzedawców przygotowane przez prawników:


...