Wzory pism prawnych:
Witaj Sprzedawco! Możesz tutaj zapytać naszych prawników o rzeczy związane z Twoim sklepem :)
0 głosów
268 wizyt
w Zwrot towaru przez użytkownika
Witam,

Klient przy pierwszej próbie użycia produktu stwierdził jego wadę i złożył reklamację. Następnie odebraliśmy od niego produkt i przekazaliśmy kwestie rozpatrzenia reklamacji producentowi. Klient jednak teraz poinformował nas, że odstępuje od umowy. Czy mamy przyjąć jego odstąpienie jeśli nie skończyliśmy procesu reklamacyjnego???

Z góry dziękuję za odpowiedź.

1 odpowiedź

0 głosów
przez użytkownika Ekspert Prokonsumencki.pl (26.7k)
Dzień dobry,

Najpierw powinni Państwo ustalić czy klient odstąpił od umowy na podstawie prawa do odstąpienia od umowy bez podawania przyczyny w terminie 14 dni od dostarczenia rzeczy czy żądanie odstąpienia od umowy jest jedynie jego żądaniem reklamacyjnym. Bezpieczniej byłoby jednak przyjąć, że klient korzysta z konsumenckiego prawa odstąpienia od umowy, zwłaszcza jeśli zmieścił się w ustawowym terminie.

Samo prawo odstąpienia od umowy bez podawania przyczyny jest niezależne od prawa reklamacji z tytułu rękojmi. Jeśli klient zmieścił się w ustawowym terminie 14 dni od daty dostarczenia produktu, to należy przyjąć jego odstąpienie. W takiej sytuacji wygasają wszystkie uprawnienia związane z umową sprzedaży czyli np. prawo do złożenia reklamacji z tytułu rękojmi. Sprzedawca może wówczas żądać od klienta zwrotu kosztów odbioru reklamowanej rzeczy.  

Pozdrawiam,

396 pytań

402 odpowiedzi

68 komentarzy

1.4k sprzedawców

Wsparcie Prawne Sprzedawcy to miejsce, w którym możesz bezpłatnie zadawać pytania naszym prawnikom, uzyskać pomoc i wsparcie.


Profesjonalne wzory pism dla Sprzedawców przygotowane przez prawników:


...