Wzory pism prawnych:
Witaj Sprzedawco! Możesz tutaj zapytać naszych prawników o rzeczy związane z Twoim sklepem :)
0 głosów
206 wizyt
w Zwrot towaru przez użytkownika
1) A na jaki artykuł możemy powołać się przy zmniejszeniu wartości?

2) czy takie samo postępowanie jest jak klient korzysta z odstąpienia od umowy,a przesyłka wraca uszkodzona my oferujemy darmowy zwrot?

Fajnie by było jakbyś Państwo stworzyli na ten temat jakiś artykuł bo czasem zdarzają si taki sytuacje :)

Dziękuję z góry!

1 odpowiedź

0 głosów
przez użytkownika Ekspert Prokonsumencki.pl (26.7k)

Dzień dobry,

Odpowiadając na pytania:

1. Jest to art. 34 ust 1 ustawy o prawach konsumenta, zgodnie z którym: „Konsument ma obowiązek zwrócić rzecz przedsiębiorcy lub przekazać ją osobie upoważnionej przez przedsiębiorcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że przedsiębiorca zaproponował, że sam odbierze rzecz.” Z tego obowiązku należy wywieść odpowiedzialność za zwrot uszkodzonej w transporcie rzeczy.

2. Jeżeli klient skorzystał z wynajętego przez Państwa przewoźnika w ramach darmowego zwrotu, to wówczas przesyłka wraca na Państwa ryzyko ponieważ to Państwo zawierają w takim przypadku umowę z przewoźnikiem. Ewentualnie można by obciążyć klienta kosztami uszkodzeń jeżeli byliby Państwo w stanie wykazać, że powstały one z powodu nieprawidłowego zapakowania towaru przez klienta.

Dziękujemy za sugestię, rozważymy oczywiście stworzenie takiego artykułu :)

Pozdrawiamy

396 pytań

402 odpowiedzi

68 komentarzy

1.4k sprzedawców

Wsparcie Prawne Sprzedawcy to miejsce, w którym możesz bezpłatnie zadawać pytania naszym prawnikom, uzyskać pomoc i wsparcie.


Profesjonalne wzory pism dla Sprzedawców przygotowane przez prawników:


...