Dzień dobry,
Odpowiadając na pytania:
1. Jest to art. 34 ust 1 ustawy o prawach konsumenta, zgodnie z którym: „Konsument ma obowiązek zwrócić rzecz przedsiębiorcy lub przekazać ją osobie upoważnionej przez przedsiębiorcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że przedsiębiorca zaproponował, że sam odbierze rzecz.” Z tego obowiązku należy wywieść odpowiedzialność za zwrot uszkodzonej w transporcie rzeczy.
2. Jeżeli klient skorzystał z wynajętego przez Państwa przewoźnika w ramach darmowego zwrotu, to wówczas przesyłka wraca na Państwa ryzyko ponieważ to Państwo zawierają w takim przypadku umowę z przewoźnikiem. Ewentualnie można by obciążyć klienta kosztami uszkodzeń jeżeli byliby Państwo w stanie wykazać, że powstały one z powodu nieprawidłowego zapakowania towaru przez klienta.
Dziękujemy za sugestię, rozważymy oczywiście stworzenie takiego artykułu :)
Pozdrawiamy