Dzień dobry,
Zgodnie z art. 12 ustawy o prawach konsumenta:
"Najpóźniej w chwili wyrażenia przez konsumenta woli związania się umową na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa przedsiębiorca ma obowiązek poinformować konsumenta w sposób jasny i zrozumiały o (...) kodeksie dobrych praktyk, o którym mowa w art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 23 sierpnia 2007 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym oraz sposobie zapoznania się z nim."
Z kolei, zgodnie z art. art. 2 pkt 5 ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym, o którym mowa powyżej:
"Ilekroć w ustawie jest mowa o:
(...)
5) kodeksie dobrych praktyk - rozumie się przez to zbiór zasad postępowania, a w szczególności norm etycznych i zawodowych, przedsiębiorców, którzy zobowiązali się do ich przestrzegania w odniesieniu do jednej lub większej liczby praktyk rynkowych."
Jak wynika z powyższego stosowanie kodeksu dobrych praktyk jest dobrowolne i musi wynikać z decyzji danego przedsiębiorcy.
Tak samo wskazuje UOKiK:
https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/kodeks-dobrych-praktyk/
Kodeksy dobrych praktyk są dokumentami, które stanowią zalecenia dla przedsiębiorców, nie są jednak obowiązującymi normami prawnymi. Oczywiście, jeżeli zobowiązała się Pani do stosowania jakiegoś konkretnego kodeksu należy zamieścić taką informację i odesłanie do treści tego kodeksu. Jeżeli jednak nie zobowiązała się Pani do stosowania żadnego konkretnego kodeksu dobrych praktyk, nie należy zamieszczać informacji o tej kwestii (byłaby ona niezgodna z rzeczywistością).
Pozdrawiamy