Wzory pism prawnych:
Witaj Sprzedawco! Możesz tutaj zapytać naszych prawników o rzeczy związane z Twoim sklepem :)
0 głosów
357 wizyt
w Zwrot towaru przez użytkownika (120)
edycja przez użytkownika
Klient odesłał towar:

1. bez uprzedniego powiadomienia mailowego/telefonicznego,

2. listem zwykłym,

3. zwrócony towar jest uszkodzony, da się to naprawić, ale jestem pewna, że moje produkty dostarczone są bez wad.

Towar nie był używany, ale wrócił uszkodzony a klient twierdzi, że uszkodzony otrzymał i załączył formularz odstąpienia od umowy.

Co zrobić?

Czy mogę prosić o odpowiedź?

Mam dylemat dotyczący rozwiązania tego problemu.

Z jednej strony klient nie udowodni, że wysłał przesyłkę, bo nadał ją listem zwykłym.

Chciałabym być w porządku i oddać mu pieniądze, ale jak udowodnić, że to klient uszkodził towar/ewentualnie towar został uszkodzony w przesyłce? Towary zabezpieczam tak, że choćby nimi rzucano i kopano, to nie ma szans na uszkodzenie.

Ktoś pomoże?

1 odpowiedź

0 głosów
przez użytkownika (570)

Dzień dobry,

Jeśli klient jest konsumentem, obowiązuje domniemanie z art. 556[2] kodeksu cywilnego:

Jeżeli kupującym jest konsument, a wada fizyczna została stwierdzona przed upływem roku od dnia wydania rzeczy sprzedanej, domniemywa się, że wada lub jej przyczyna istniała w chwili przejścia niebezpieczeństwa na kupującego.

 

Oznacza to, że to Pani musiałaby udowodnić, że uszkodzenie powstało u klienta w domu lub w przewozie podczas zwrotu produktu. Niestety za uszkodzenie w transporcie ze sklepu do klienta również odpowiada Pani. Kwestie odpowiedzialności sprzedawcy za uszkodzenie przesyłki w przewozie oraz możliwe sposoby udowodnienia, że uszkodzenie nie powstało u sprzedawcy omawiamy szczegółowo w poniższym artykule:

https://prokonsumencki.pl/blog/uszkodzenie-przesylki-podczas-transportu/

Jeśli klient odstąpił od umowy w terminie 14 w ramach prawa odstąpienia od umowy z ustawy o prawach konsumenta, należy zwrócić mu cenę towaru oraz koszt przesyłki do niego w wysokości najtańszej dostępnej w sklepie przesyłki dla tego towaru. Jeśli może Pani udowodnić, że uszkodzenie powstało u klienta lub lub w przewozie podczas zwrotu produktu, można zmniejszyć zwracaną klientowi cenę o tyle. o ile produkt stracił na wartości.

Jeśli klient odstąpił od umowy w wykonaniu uprawnień z tytułu rękojmi i może Pani udowodnić, że uszkodzenie powstało u klienta lub lub w przewozie podczas zwrotu produktu, można odstąpienia nie uwzględnić i odesłać klientowi produkt. W przeciwnym razie, można również produkt naprawić lub wymienić na nowy.

Pozdrawiam

396 pytań

402 odpowiedzi

68 komentarzy

1.4k sprzedawców

Wsparcie Prawne Sprzedawcy to miejsce, w którym możesz bezpłatnie zadawać pytania naszym prawnikom, uzyskać pomoc i wsparcie.


Profesjonalne wzory pism dla Sprzedawców przygotowane przez prawników:


...