Wzory pism prawnych:
Witaj Sprzedawco! Możesz tutaj zapytać naszych prawników o rzeczy związane z Twoim sklepem :)
+1 głos
14.4k wizyt
w Zwrot towaru przez użytkownika
Dzień dobry,

Klient odesłał  (jak podejrzewam w ramach odstąpienia od umowy) zawartej na odległość, zakupiony towar na aukcji allegro – przesyłką za pobraniem. Czy sprzedający ma obowiązek odebrać zwrot towaru wysłany w tej formie?

2 odpowiedzi

0 głosów
przez użytkownika Ekspert Prokonsumencki.pl (26.7k)
Szanowna Pani,

nie ma Pani obowiązku odebrania przesyłki za pobraniem, gdyż tak naprawdę nie wie Pani co zostało włożone do środka paczki.

Pozdrawiamy,

Zespół Prokonsumencki.pl
0 głosów
przez użytkownika (140)
Podepnę się do pytania, czy trzeba mieć zastrzeżenie w regulaminie, że nie odbiera się przesyłek odsyłanych za pobraniem? Wszak w/g UOKiK podobno można odesłać reklamację na koszt sprzedawcy, który i tak jest zobowiązany do poniesienia kosztów w obie strony.

Też mam przypadek odstąpienia i odesłania produktu za pobraniem. Odmówiliśmy przyjęcia przesyłki pobraniowej, wrócoiła do niego i klient straszy nas sądami bo dzwonił do rzeczników... Wszak klient w ten sposób ogranicza mi prawo do zapoznania się z zawartością przesyłki, a w momencie doręczenia nie zawsze jest możliwe sprawdzenie zawartości, nawet wtedy gdy jest opcja sprawdzenia zawartości w obecności kuriera. Ustawa mówi "niezwłocznie jednakże nie później niż w terminie 14 dni". Niezwłocznie to nie to samo co za pobraniem.

Ani K.C. ani ustawa nie określa procedury w przypadku odesłania przesyłki ustawowego zwrotu bez podania przyczyny za pobraniem. Na co można się powołać? Na własną interpretację Art. 32. 1.  ustawy o prawach konsumenta? Czy K.C. niezamówiona przesyłka pobraniowa?
przez użytkownika Ekspert Prokonsumencki.pl (26.7k)
Dzień dobry,

Zalecamy nie dodawać takich zapisów do regulaminu, gdyż mogą one stanowić klauzule niedozwolone. Podobny zapis był już zresztą uznany przez sąd za zapis niedozwolony.

Nie mają Państwo jednak obowiązku odbierać przesyłki za pobraniem, gdyż, jak wprost wynika to z ustawy, mają Państwo 14 dni na odesłanie pieniędzy, a zatem byłoby to sprzeczne z samą ustawą. Jeśli klient chce w taki sposób odesłać przesyłkę powinien o tym poinformować.

Pozdrawiamy
Zespół Prokonsumencki.pl
przez użytkownika (100)
Witam. Mam pytanie. Około miesiąc temu wysłałam paczkę za pobraniem. Wczoraj dostałam jej zwrot oraz koszt jej zwrotu, powiedziałam kurierów i żeby zostawił na poczcie. Postanowiłem że to wyjaśnie. Napisałam wiec do klienta który miał odebrać paczkę i zapłacić za nią. Okazało się że prawdopodobnie kurier nie dostarczył przesyłki gdyż źle trafił, bo ulic na którą miała być dostarczona przesyłka jest dwie w tej miejscowości. Chciałabym się dowiedzieć czy jest możliwe unieważnienie zwrotu i ponowna wysyłka. Zdaje sobie sprawę z tego ze pra do podobnie klient wtedy poniósł by koszt podwójnej przesyłki, czy jest możliwość uniknienia takiej sytuacji nie chciałabym z tego powodu narażać klienta na dodatkowe koszty które wynikły z pomyłki. Nie wiem co mam zrobić proszę o pomoc w tej sprawie.

396 pytań

402 odpowiedzi

68 komentarzy

1.4k sprzedawców

Wsparcie Prawne Sprzedawcy to miejsce, w którym możesz bezpłatnie zadawać pytania naszym prawnikom, uzyskać pomoc i wsparcie.


Profesjonalne wzory pism dla Sprzedawców przygotowane przez prawników:


...