Podepnę się do pytania, czy trzeba mieć zastrzeżenie w regulaminie, że nie odbiera się przesyłek odsyłanych za pobraniem? Wszak w/g UOKiK podobno można odesłać reklamację na koszt sprzedawcy, który i tak jest zobowiązany do poniesienia kosztów w obie strony.
Też mam przypadek odstąpienia i odesłania produktu za pobraniem. Odmówiliśmy przyjęcia przesyłki pobraniowej, wrócoiła do niego i klient straszy nas sądami bo dzwonił do rzeczników... Wszak klient w ten sposób ogranicza mi prawo do zapoznania się z zawartością przesyłki, a w momencie doręczenia nie zawsze jest możliwe sprawdzenie zawartości, nawet wtedy gdy jest opcja sprawdzenia zawartości w obecności kuriera. Ustawa mówi "niezwłocznie jednakże nie później niż w terminie 14 dni". Niezwłocznie to nie to samo co za pobraniem.
Ani K.C. ani ustawa nie określa procedury w przypadku odesłania przesyłki ustawowego zwrotu bez podania przyczyny za pobraniem. Na co można się powołać? Na własną interpretację Art. 32. 1. ustawy o prawach konsumenta? Czy K.C. niezamówiona przesyłka pobraniowa?