Wzory pism prawnych:
Witaj Sprzedawco! Możesz tutaj zapytać naszych prawników o rzeczy związane z Twoim sklepem :)
0 głosów
294 wizyt
w Reklamacja towaru przez użytkownika
Witam,

Proszę o pomoc prawną ws. reklamacji. Mamy sporną sprawę z klientką, która zakupiła u nas towar (torba handlowa 1szt - cena 21 zł brutto) 12,12.2015r na paragon (konsument).

21.03. 2016r zgłosiła nam reklamację na zepsuty suwak (treść poniżej).

------

Witam,Kupilam u Pantswa w grudniu torbe handlowa. Uzywalam ja zaledwie pare razy od tego czasu.

Zamek w torbie sie zepsul tzn. po przesunieiu suwakiem, zabki zamka nie trzymaja i torba sie otwiera.

Zgodnie z prawem do rekojmi, chcialabym wiec reklamowac te torbe- prosic o zwrot pieniedzy lub tez wymiane torby na nowa pozbawiona wad.

-----------

Reklamacja z naszej strony nie została uznana, jako że klienta używała tej torby jak sama przyznała, zamek działał w momencie zakupu i po nim. Być może uszkodziła go poprzez np. nieprawidłowe używanie. Obecnie otrzymaliśmy pismo od  sieci Europejckich Centrów Konsumenckich

Proszę o poradę, czy klientka ma prawo ubiegać się o wymianę bądź zwrot w takim przypadku?

1 odpowiedź

0 głosów
przez użytkownika Ekspert Prokonsumencki.pl (26.7k)
Dzień dobry,

Niestety, ale faktycznie istnieje domniemanie, zgodnie z którym jeśli wada ujawniła się w określonym czasie, to przyjmuje się, że tkwiła w produkcie w chwili wydania przedmiotu. To Państwo musieliby zatem udowodnić, że klientka sama uszkodziła torbę. Jeśli nie są Państwo w stanie tego wykazać proponuję uznać reklamację. Zakup był na starych przepisach, więc mogą Państwo wymienić torbę na nową. Nie muszą Państwo od razu zwracać gotówki (ale oczywiście mogą).

Pozdrawiam

396 pytań

402 odpowiedzi

68 komentarzy

1.4k sprzedawców

Wsparcie Prawne Sprzedawcy to miejsce, w którym możesz bezpłatnie zadawać pytania naszym prawnikom, uzyskać pomoc i wsparcie.


Profesjonalne wzory pism dla Sprzedawców przygotowane przez prawników:


...