"Konsument jest odpowiedzialny wobec sprzedawcy za zmniejszenie wartości rzeczy w związku z korzystaniem z niej w nieodpowiedni sposób. Ma prawo zbadać charakter, cechy i funkcjonowanie towaru w taki sposób, w jaki mógłby to uczynić w sklepie stacjonarnym."
Interesuje mnie pogrubiony fragment. W przypadku niektórych produktów np. fabrycznie zapakowanych i zaplombowanych procesorów, dysków twardych i innych podzespołów. W sklepie stacjonarnym nie można ich sprawdzić. Wydajność i specyfikacja takich produktów jest ogólnie dostępna. Brak sklepów stacjonarnych, które wyciągną z opakowania procesor i włożą do płyty głównej klienta, który sprzyszedł do sklepu ( nie serwisu ).
W przypadku procesorów, na dołączonym fabrycznie chłodzeniu jest nałożona pasta termiczna, która jest zużyta zaraz po zamontowaniu. Nie można jej nałożyć drugi raz by sprawiła swoją funkcję w ten sam sposób, jedynie dołożyć w tubce by następny klient sam ją nałożył przez montażem.
Czy w takim wypadku można od klienta rządać rekompensaty za zwrot produktu, którego w normalnych warunkach nie byłby i tak w stanie sprawdzić w sklepie, a którego charakterystyka jest dokładnie opisana?