Wzory pism prawnych:
Witaj Sprzedawco! Możesz tutaj zapytać naszych prawników o rzeczy związane z Twoim sklepem :)
+1 głos
384 wizyt
w Zwrot towaru przez użytkownika

"Konsument jest odpowiedzialny wobec sprzedawcy za zmniejszenie wartości rzeczy w związku z korzystaniem z niej w nieodpowiedni sposób. Ma prawo zbadać charakter, cechy i funkcjonowanie towaru w taki sposób, w jaki mógłby to uczynić w sklepie stacjonarnym."

 

Interesuje mnie pogrubiony fragment. W przypadku niektórych produktów np. fabrycznie zapakowanych i zaplombowanych procesorów, dysków twardych i innych podzespołów. W sklepie stacjonarnym nie można ich sprawdzić. Wydajność i specyfikacja takich produktów jest ogólnie dostępna. Brak sklepów stacjonarnych, które wyciągną z opakowania procesor i włożą do płyty głównej klienta, który sprzyszedł do sklepu ( nie serwisu ).

W przypadku procesorów, na dołączonym fabrycznie chłodzeniu jest nałożona pasta termiczna, która jest zużyta zaraz po zamontowaniu. Nie można jej nałożyć drugi raz by sprawiła swoją funkcję w ten sam sposób, jedynie dołożyć w tubce by następny klient sam ją nałożył przez montażem.

Czy w takim wypadku można od klienta rządać rekompensaty za zwrot produktu, którego w normalnych warunkach nie byłby i tak w stanie sprawdzić w sklepie, a którego charakterystyka jest dokładnie opisana?

1 odpowiedź

0 głosów
przez użytkownika Ekspert Prokonsumencki.pl (26.7k)

Dzień dobry,

Przede wszystkim należy zwrócić tutaj uwagę na to, że programy komputerowe mogą zostać zakwalifikowane jako wyjątek od prawa odstąpienia od umowy. Wyjątek ten jest wskazany w ustawie o prawach konsumenta: w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu. Wyjątek ten nie będzie jednak miał wprost zastosowania do sprzedawanych przez Pana produktów, więc zawsze warto analizować konkretny przypadek.

Jeśli chodzi z kolei o możliwość potrącenia kosztów to w takiej sytuacji, jeśli kupujący wykracza poza zakres niezbędny do sprawdzenia charakteru i cech produktu, to można obciążyć klienta kosztami przekraczającymi te uprawnienia. 

Jeśli chciałby Pan uzyskać szczegółowe informacje zapraszamy do bezpośredniego kontaktu z nami: kontakt@prokonsumencki.pl

Pozdrawiamy

Zespół Prokonsumencki.pl

396 pytań

402 odpowiedzi

68 komentarzy

1.4k sprzedawców

Wsparcie Prawne Sprzedawcy to miejsce, w którym możesz bezpłatnie zadawać pytania naszym prawnikom, uzyskać pomoc i wsparcie.


Profesjonalne wzory pism dla Sprzedawców przygotowane przez prawników:


...