Wzory pism prawnych:
Witaj Sprzedawco! Możesz tutaj zapytać naszych prawników o rzeczy związane z Twoim sklepem :)
0 głosów
288 wizyt
w Zwrot towaru przez użytkownika

Witam,
Kupujący odstąpił od umowy kupna zawartej przez internet. Odstąpienie od umowy było spowodowane niezgodnością wymiarów towaru z podanymi w ofercie (szerokość w ofercie 31cm, szerokość rzeczywista 31,5cm). Co ważne, kupujący nie złożył reklamacji tylko odstąpił od umowy
Z uwagi na to, że mieszka "na końcu świata" i miał problem z odesłaniem przedmiotu, ustaliliśmy, że podeślemy kuriera po odbiór. Ustaliliśmy z kupującym datę odbioru oraz to, że na maila prześlemy mu list przewozowy oraz wszystkie potrzebne dokumenty które należy umieścić na przesyłce oraz przekazać kurierowi.
Jak okazało się w trakcie odbioru, kupujący nie miał możliwości dostarczenia dokumentów przewozowych, ponieważ mieszka w innym mieście niż gdzie jest przesyłka. Przesyłkę wydawał członek rodziny kupującego. Z uwagi na to, że paczka była bez listu przewozowego, kurier wypełnił taki list ręcznie na adres płatnika (brokera) i paczka trafiła do brokera zamiast do nas, a następnie broker przesłał ją do nas (obciążając nas kosztami). Przedmiot wrócił do nas uszkodzony.

Czy w związku z powyższym możemy obciążyć kupującego kosztami:
- przesyłki od broker do nas (błąd nadania nie wynikał z naszej winy),
- opcji dodatkowej jaką jest ręczny list przewozowy (kupujący nie poinformował nas, że nie ma możliwości dostarczenia listu przewozowego na miejsce odbioru przesyłki),
- przywrócenia przedmiotu do stanu oryginalnego (o wycenę poprosimy producenta).

Jeśli możemy obciążyć w/w kosztami kupującego, proszę również o podanie podstawy prawnej do tego.

Z góry dziękuję za pomoc.

1 odpowiedź

0 głosów
przez użytkownika Ekspert Prokonsumencki.pl (26.7k)
Dzień dobry,

Udzielenie ostatecznej odpowiedzi na Państwa pytania wymagałoby bardziej szczegółowego przeanalizowania odpowiednich dokumentów i ewentualnych innych dowodów w sprawie, natomiast na podstawie Państwa opisu można wstępnie wskazać, że jeżeli chodzi o:

1. koszty przesyłki od brokera do Państwa - tutaj wygląda na to, że te koszty zostały spowodowane przez kuriera, zatem zwrotu kosztów należałoby się domagać od firmy kurierskiej;

2. koszty ręcznego - tutaj wstępnie można wskazać, że jeżeli mają Państwo jakieś potwierdzenie ustaleń z klientem i tego że miał on wypełnić list przewozowy, mogą Państwo żądać zwrotu tej kwoty od klienta;

3. uszkodzenie towaru - tutaj umowa przewozu została zawarta pomiędzy Państwem a odpowiednim przewoźnikiem, zatem ewentualnego odszkodowania należy żądać od przewoźnika; chyba że mogą Państwo wykazać, że uszkodzenia powstały w wyniku nieprawidłowego zapakowania towaru przez klienta - wówczas rzeczywiście można żądać odszkodowania od klienta.

Pozdrawiamy

396 pytań

402 odpowiedzi

68 komentarzy

1.4k sprzedawców

Wsparcie Prawne Sprzedawcy to miejsce, w którym możesz bezpłatnie zadawać pytania naszym prawnikom, uzyskać pomoc i wsparcie.


Profesjonalne wzory pism dla Sprzedawców przygotowane przez prawników:


...