Czy można potrącić ze zwracanej kwoty odszkodowanie -
Klient kupił towar, pomimo informacji o obowiązku sprawdzenia produktu w obecności kuriera przy odbiorze (w mailu o wysyłce towaru i na stronie sklepu) nie dokonał sprawdzenia. Drugiego dnia po dniu odbioru paczki od kuriera zostałam mailowo poinformowana o zniszczeniach. Niezwłocznie zadzwoniłam do klienta - poprosiłam o to aby wezwał niezwłocznie kuriera na spisanie protokołu, te informację również wysłałam mailowo. Klient telefonicznie twierdził, że chce zareklamować towar. Po kolejnych dwóch dniach zadzwoniłam dopytując czy udało się klientowi spisać protokół, gdyż nie miałam żadnych informacji. Niestety klient oznajmił, ze odsyła towar i zebym "sobie sama to załatwiała". Wysyłany był pełnowartościowy towar, klient pomimo informacji nie dokonał staranności odbioru nie sprawdzając towaru przy kurierze ani nie doprowadzając do spisania protokołu. Nie wiem czy towar został zniszczony w transporcie czy dokonał tego konsument. Co w tej kwestii zrobić? Czy można potrącić odszkodowanie w zwracanej kwocie za zamówienie?
Dodam, że klient totalnie nieposzanował polityki reklamacyjnej: mógł skorzystać z prawa reklamacji i ustalić ze sklepem aby zamówić dla niego kuriera po odbiór towaru, poprostu bez informacji odesłał zniszczony towar, nie spisując finalnie protokołu z kurierem. Wysyłka jest inną firmą kurierską.