Wzory pism prawnych:
Witaj Sprzedawco! Możesz tutaj zapytać naszych prawników o rzeczy związane z Twoim sklepem :)
0 głosów
233 wizyt
w Zwrot towaru przez użytkownika
Prowadzę sklep internetowy z tkaninami obiciowymi. Klienta zamówiła 8m tkaniny i dokonała opłaty przez Payu. Tkanina została wysłana do klientki. 6 dni po odbiorze przesyłki klientka "chce odstąpić od umowy kupna tkaniny i ja zwrócić. Wzór na tkaninie okazał się znacznie większy niż to sobie wyobrażałam oglądając zdjęcie online. Spodziewałam się drobnego wzoru."

Pierwszy raz mam taka sytuację. Chciałabym uzyskać informację czy mam prawo odmówić przyjęcia zwrotu.

1 odpowiedź

0 głosów
przez użytkownika Ekspert Prokonsumencki.pl (26.7k)
Dzień dobry,

Tak, w takim przypadku należy przyjąć zwrot. Zakładając, że towar nie został zakupiony przez klientkę w celu związanym z działalnością gospodarczą, ma ona jako konsument prawo odstąpienia od umowy nawet bez podania przyczyny - i za taki rodzaj odstąpienia należy tę wiadomość uznać (klientka pisze o swoich wyobrażeniach, zatem trudno byłoby uznać tę wiadomość za reklamację).

W przypadku standardowego ucięcia tkaniny na metry, nie wchodzi niestety w grę wyjątek od odstąpienia od umowy dotyczący produktów zindywidualizowanych - samo ucięcie nie jest tutaj wystarczającym zindywidualizowaniem produktu.

Pozdrawiamy,

396 pytań

402 odpowiedzi

68 komentarzy

1.4k sprzedawców

Wsparcie Prawne Sprzedawcy to miejsce, w którym możesz bezpłatnie zadawać pytania naszym prawnikom, uzyskać pomoc i wsparcie.


Profesjonalne wzory pism dla Sprzedawców przygotowane przez prawników:


...